18 Haziran 2012 Pazartesi

KAPI

Hikaye bu ya, kral maiyetini önemli bir görev için sınamak istemiş. Birçok güçlü ve akıllı adam etrafında toplanmış. Kral onları bugüne kadar görüp görecekleri en kocaman kapının önüne getirerek şöyle demiş: Siz akıllı insanlara benim bir sorum var. Hanginizin bunu çözebileceğini görmek istiyorum. Burada krallığımdaki en büyük ve en ağır kapıyı görüyorsunuz. Kimler bunu açabilir? Saray mensuplarından bazıları açamayız der gibi başlarını sallamış.



Diğerleri, çevresindekilere göre daha akıllı sayılanlar, kapıyı daha


yakından incelemiş, fakan onlar da açamayacaklarını kabul etmişler. Bu akıllı insanlar böyle söyleyince saraylılar sorunun çözülemeyecek kadar zor olduğunda fikir birliğine varmışlar. Sadece bir vezir kapının yanına giderek onu şöyle bir gözden geçirmiş ve elleriyle


yoklamış, açmak için çeşitli yolları denemiş. En sonunda kuvvetle


yüklendiğinde ağır kapı açılmış. Meğer kapı zaten tam kapalı değilmiş ve açmak için deneme isteği ve yüreklilikle davranma


cesaretinden başka bir şey gerekmiyormuş. Kral vezire şöyle söylemiş: Sadece gördüğün ve işittiğine bağlı kalmadan, kendi gücünü devreye soktuğun ve denemeyi göze aldığın için saraydaki


görevi sen alacaksın. .. Bir düşünün şimdi bakalım. Hayatta karşınıza çıkan olanakları ve fırsatları, hiç denemeden ve herhangi bir girişimde bulunmadan kaçırdığınız oldu mu? Mutlaka olmuştur.


Buna 'ukde' diyoruz. Yani zamanında yapılmak istenen ama cesaret edilmediği için yapılmayan şey. Ukdelerin zaman içerisinde fazlalaşması, sizi günün birinde "keşke" diye başlayan hayıflanma


cümlelerine götürür: "Keşke üniversite sınavlarına girseydim…


Keşke yurt dışına gitseydim… Keşke evlenmeseydim…Keşke evlenseydim…Keşke bunu değil öbür işi seçseydim…Keşke okuluma devam etseydim…" Zamanı geriye alıp, keşkeye neden olan anı değiştiremeyeceğinize göre şu anda yapmanız gereken, bundan böyle yeni "keşke"ler yaratmamak olmalı hayatınızda. Bunun için de


önünüzdeki yolları, seçenekleri iyi düşünüp, tartıp, kalbinizin ve aklınızın buluştuğu her ne ise onu seçmeli, denemelisiniz artık. Daha önceki keşkelerden dolayı da kendinizi suçlamamalı, bir deneyim


olarak görmelisiniz. Ama şunu da demiyorum : Sesiniz olmadığı halde ses yarışmasına girin ya da eğitim almadan kariyer mücadelesi yapın… Alçakgönüllü olun, dozunu kaçırmadan. Böbürlenin, şımarmadan. Sevin, karşılık ummadan. Çalışın,






Alıntıdır










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yüksekten bakar ise Gönül yüksekte gezer, dem-be-dem yoldan azar, Dış yüzüne o sızar,içinde ne var ise...

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler...