18 Eylül 2010 Cumartesi

huzurda olmanın huzurunda







Huzurda Olmanin HUZURUYLA






Huzurda olmanin huzuruyla, manasini bilerek, tek, yüce ve sonsuz


oldugunu idrak ederek geldim huzuruna...


Iste geldim ve huzurundayim Rabbim, emrine hazirim!


"Namaz huzur iledir" dedin. Bir hiç olmanin bilinci ile huzuru


yasiyorum.


Ve biliyorum ki hiç olan yasar huzuru, yasayan bilir namazi...














''Geldim huzuruna Rabbim...''


















Abdestin diriltici nefesiyle ve ruhuma islenen manasiyla, ardinda


geçmisi ve gelecegi birakarak ani yasamanin sevinci ile geldim...


Gönül secdeleri ile geldim...


Her yandan üzerime yüklendikçe yüklenen ve beni bogmak isteyen emaneti


sahibine vermenin rahatligi ve güveni ile geldim.


Rabbim, Sen gelenleri bos çevirmezsin, duami, niyetimi kabul eyle!


Ve "ALLAH-U EKBER" dedim.


Tevhidin o sonsuz nuru geldi gözümün önüne ve bu ne büyük lütuf, ihsan


ve cömertlik diye düsündüm. Elhamdülillah dedim. Hamd ettim Sana.


Cennet ehlinin en son duasini okudum "Elhamdü lillahi Rabbi'l-Alemin"


diyerek...


Çünkü Seninle olmanin adiydi cennet ve ben cennette idim; yani


Seninleydim.


Iste o an tüm sancilardan, dar noktalardan, üzüntü ve korkulardan


kurtuldum.


Ve ya Rabbi, her ezanda davet ettigin, "Haydin felaha, haydin


kurtulusa!" sözünü o an anladim. Nefisten azad olup ruhun


derinliklerine ve anlatilanlarin degil, bizzat yasananlarin oldugu bir


aleme daldim. Ve dalgiçlar gibi inciler mercanlar topladim. Her bir


bulus bir uyanisti benim için. Her bir uyanis da hayreti uyandiran bir


hayranlik...










''Senden baska bildigim yok''










Ey Sevgiliyle bulusmanin ve bir olmanin adi namaz. Yoluna bir degil


binler can feda olsun.


Sana verilen canlar canani bulur. Ne güzel bulduransin, sevgiliyle


bulusturansin.


Ey gözleri ve gönülleri aydinlatan, kurtar bizi nefsin


karanliklarindan!


Adem'e bizzat isimleri sen ögrettin. Evet bana da namazda


ögretiyorsun.


Tek olanin seyrine namaz ile yelken açiyorum. O Ilahi rüzgar beni


kulluguma, yani öz bilincime götürüyor ve bu bilinç ve marifetle Sana


ulasiyorum Rabbim.


Ey gözümün nuru namaz. Sen olmasa idin bu göz ne ile seyrederdi bu


varliklari, ne ile manalandirirdi?


Bütün eksikliklerden münezzehsin Rabbim. Gösterdigin ve gösterecegin


sonsuz hakikatler için Sana hamd olsun.


Beni namaz ile yücelttin. Yüce alemlerini seyrettirdin. Vahdet


denizine daldirdin. Ne güzel bir halde bittim ki, simdi Senden baska


bir sey ile ne görüyor, ne isitiyor, ne görüyorum. Ümmilik sirrini


yasiyorum. Yani Senden baska bildigim yok. Seni biliyorum, her sey


bana ayan oluyor.


Gördükçe anladim ki Senin yardimin olmadan ben bir hiçim. Ancak


Seninle varim.


Anladim ki, aciz olan bizler çaresizlik içinde yuvarlanirken, ancak


Senin ipine, namaza sarilanlar kurtulur. Benlik denilen büyük savastan


ancak secde edenler zafere ulasir.






''Iste huzurunda, kiyamdayim''














Senin hasmet-i Uluhiyetin karsisinda Rabbim bizler bir hiçiz.


Yardimini bizden esirgeme. Sen cömert olanlarin en cömerdisin


Bizi "Onlar her daim namazdadirlar" ayetinin sirrina ulastir. O nasil


bir anistir ki, kesintisizdir. Yoksa Hz. Fatima'nin "Rabbim beni bir


an bile olsun nefsimle bas basa birakma" duasinin mi tecellisidir?


Var olan sadece Sensin. Beni hiçligimin zirvesine ulastir ki ben de


Habibin gibi "Ey Rabbim, Senin yardimin olmadan ben bir hiçim" sözünde


seninle olayim.


Her nefeste anisin zevkine varayim. Ve huzurda olayim.


Sen degil misin ki topraga, yani Adem'e can veren. Adem senden


ögrendigi ilimle yedi kat gögü aydinlatti. Evet toprak nurunla


aydinlandi.


Ona öyle bir ilim verdin ki, o manen yüceldi de melekleri bile geride


birakti.


Iste ben de Adem'in safiyeti ve tevbesi ile huzurunda, kiyamdayim.


Kullugumu arz etmek, acziyetimi sunmak ve bunlar ile azametini duymak


için huzurundayim.


Suçlarimi itiraf ve büyüklügünü ikrar için buradayim.


Yüce aleminde tüm kainati arkama aldim ve gönlümü Sana açtim.






''Her seyimi Sana sunuyorum''














"Göklere ve yere sigmadim, ancak mü'min kulumun gönlüne sigdim" sirri


ile bu aciz Seni davet ediyor.


"Kulum Bana bir adim yaklasirsa, Ben ona on adim giderim" ümidi ile


Sana yalvariyor.


Tek çaresinin Sen oldugunu çileler ile defalarca anlamanin susamisligi


içinde sesleniyor.


Tüm varligini, her seyini Sana feda ediyor.


"HasbünALLAHu ve ni'me'l-vekil" sirri ile Seni kendine vekil tayin


ediyor.


Anam babam, yani varligim adina beni ben yapan manalar adina ne varsa


hepsi Sana feda olsun, diyen asiklar gibi... Ben de her seyimi, ama


her seyimi Sana sunuyorum.


Rahmetin her seyi kusatmistir, bunu biliyoruz. Ancak onu yasamanin


bilincinde bizi yasat ve daim eyle. Eyle ki Rabbim eregimize ulasalim.


Kendimizi bilelim. "Nefsini bilen Rabbini bilir" manasinin ne oldugunu


anlayip Hz. Isa'nin hakikatine vakif olalim.


Ve anlayalim böylelikle neye ayine oldugumuzu, insan muammasinin neye


gebe oldugunu?

1 yorum:

Yüksekten bakar ise Gönül yüksekte gezer, dem-be-dem yoldan azar, Dış yüzüne o sızar,içinde ne var ise...

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler...