20 Ekim 2010 Çarşamba

UNUTMAZSAN UNUTMAZLAR BIRAKMAZSAN BIRAKMAZLAR

Bir genç delikanlı varmış, çok ağlıyormuş. Hocası sormuş niye bu kadar ağladığını...







-Hocam ya Allah beni cehenneme atarsa? demiş,






-Evladım sen namazını kılıyorsun, dindarsın, neden bu kadar korkuyorsun?






-Hocam çok korkuyorum, Allah muhafaza ya beni cehenneme atarsa... Bir türlü çocuk ikna olmuyormuş. En sonunda hocası diyor ki; "bak evladım biz büyük bir zata bağlıyız, o büyük zat bizi bırakmaz, bize sahip çıkar". Genç diyorki; Peki hocam ya unutursa, beni bırakırsa, sen işe yaramazsın derse, benim halim ne olur... Hocası diyor ki; "UNUTMAZSAN, UNUTMAZLAR, BIRAKMAZSAN, BIRAKMAZLAR. Sen kendine bak, onlara bakma" .. sen dünyada sahip çıkarsan onlarda ahiretde sahip çıkar....






Dala sıkı sarılalım, bu iş gevşekliğe gelmez. Deniz dalgalı, gemi sallanıyor, sağa sola bakınırken dalga gelip bizi köpek balığının ağzına atabilir. Şimdi sıkı durmanın, sıkı tutunmanın, geminin sallanmasına karşı tedbirli olmanın zamanıdır, dalga geçecek zaman değil, dalga çok büyük.






Büyüklerin adetleri var, güzel huyları var, kesinlikle aldıklarını bırakmazlar; sen bırakmazsan bırakmazlar. Onlar verdiklerini geri almazlar.






Bir hayrın işlenmesine sebep olmak o hayrı işlemek gibidir.






Bir kişinin hidayetine sebep olmak, bir kişiye yardımcı olmak en kıymetli ibadettir. Bazı insanlara Allahü teala hususi kabiliyet vermiştir. Onları özel bir iş için yaratmıştır. Bunlar insanın ağzından girer burnundan çıkar. Onun hidayetine sebep olur, büyükleri tanıtır... mübarek olsun.






Mü’mine hizmet ibadettir, üzmek ise felakettir. Herkesin yaptığı işten, ne olduğu, kim olduğu ve tarafı belli olur. Karınca, İbrahim aleyhisselamın ateşini söndürmek için su taşırken yılan ise ateşin artması için üflüyordu. İkisi de hayvan. Fakat ayrı yapıda. İkisi de farklı,.. tarafını belli ediyor..






Allahü teala kullarını seçiyor, ona göre iş veriyor. Kimisini hayırlı işlerde istihdam ediyor, kimisini kötü işlerde.. ne mutlu hayırlı işlerde istihdam edilenlere.....






.






Allahü tealaya emanet olunuz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yüksekten bakar ise Gönül yüksekte gezer, dem-be-dem yoldan azar, Dış yüzüne o sızar,içinde ne var ise...

Değerli yorumlarınız için çok teşekkürler...